Wyciek numerów telefonów klientów sklepu sieci Decathlon

Robili Państwo zakupy online w sklepie Decathlon w dniach 23.02.2020 r. – 24.04.2020 r.?

Z komunikatu publikowanego przez spółkę wynika, że wieczorem 27 kwietnia 2020 roku doszło do wycieku raportu zamówień wraz z numerami telefonów klientów, gdy atakujący bądź grupa hakerów w nieuprawniony sposób uzyskała dostęp do danych klientów. Oficjalnie nieznana jest liczba „ofiar” wycieku danych, lecz najgorszy scenariusz zakłada, że dane osobowe mogą zostać wykorzystane do ataków phishingowych, czyli metody ataku, w której atakujący podszywa się pod zaufaną instytucję – np. bank, firmę kurierską itp., a następnie wyłudza dane dostępowe do bakowości elektronicznej, czy numery kart płatniczych poprzez zainfekowanie urządzenia „ofiary”. Do zainfekowania dochodzi najczęściej przez naszą nieuwagę, gdy klikamy w linki lub załączniki otrzymane w spreparowanej wiadomości mailowej lub za pośrednictwem SMS, dlatego powinniśmy każdorazowo dokładnie weryfikować otrzymane wiadomości.

W oficjalnych przeprosinach sieć sklepów Decathlon podaje, że raport zawierał jedynie informacje dotyczące numeru telefonu, zamówień i kodów odbioru. Dane takie jak imię, nazwisko, czy adresy klientów nie wyciekły. Nie mniej jednak jeżeli robili Państwo zakupy w Decathlonie prosimy uważać na możliwe ataki.

Zobacz również

‹ Wróć do listy aktualności

Darmowe konsultacje
Darmowe konsultacje

Wypełnij formularz jeżeli jesteś zainteresowany darmowymi konsultacjami

+49 173 5317232